Michaela Jelínková vede náš tým zakázkářů nově, ale součástí našeho týmu je dlouhodobě.

Michaela Jelínková vystřídala na začátku května v čele projektu na pomoc obcím s veřejnými zakázkami Elišku Kloučkovou. A její start byl rozhodně ostrý. Se svým týmem totiž řeší hned několik desítek zakázek. Pohled do kalendáře je neúprosný: všichni chtějí všechno stihnout do voleb. Jak se Michaela s tlakem vyrovnává a co ji na práci zakázkářky baví? 

Míšo, letošní rok je specifický kvůli blížím se komunálním volbám. Jak se to v práci vašeho týmu projevuje? Je ze strany obcí a měst větší tlak na termíny? A jak se s tím vyrovnáváte?

Musím potvrdit, že s koncem volebního období je výrazně větší tlak na termíny, starostové mi volají s tím, že by rádi zadali veřejné zakázky, a přestože se týkají nejrůznějších dodávek nebo plnění, jedna věc je spojuje: všichni je potřebují realizovat hned. Očekáváme, že v letních měsících to nebude jiné, takže si letošní letní dovolené ze svých kalendářů velmi pravděpodobně škrtneme. Starostům, kteří chtějí zadat zakázky, chceme pomoci.

Čas určitě hraje výraznou roli. Jak rychle vlastně zadávací řízení pod vaším vedením probíhají?

V případě veřejných zakázek malého rozsahu nám administrace zabere v průměru i s těmi komplikovanějšími dva měsíce. U zakázek zadávaných v režimu zákona pak asi o měsíc déle. A to od prvního e-mailového kontaktu, na který navazuje zaslání podkladů ze strany obce, podpis smlouvy o spolupráci, po administraci zakázky, která končí vyhotovením všech souvisejících listin a podpisem smlouvy, jíž předtím ještě musí schválit rada či zastupitelstvo, což považuji z pohledu zadavatele za velmi rozumný čas. Pokud jsou podklady dodávané ze strany zadavatele v podobě, kdy se nemusí opravovat či doplňovat, a zastupitelstvo či rada schvalující smlouvu uzavíranou s dodavatelem dokáže pružně reagovat na aktuální situaci, dokážeme zkrátit tyto lhůty i na polovinu. Víme, že čas je drahocenný, a snažíme se řešit problémy co nejrychleji například i používáním moderních prostředků komunikace.

Co si pod tím můžeme představit?

Začínáme víc a víc využívat formu videokonferencí, kdy se starostkou či starostou nejen slyšíme, ale také vidíme, a jejich představu můžeme v klidu probrat. A v naprosté většině případů pak není nutná cesta do sídla zadavatele, kterému tak šetříme zbytné náklady. Platí to hlavně u veřejných zakázek malého rozsahu, kdy se díky videokonferencím dokážeme věnovat skutečně každé obcí, ať už je z kterékoliv části naší země. Jedinou podmínkou je připojení na internet (smích).

Čtenáře SMSKY by nejspíš zajímalo, jak máte nastaveny ceny. Jsou nějak zvýhodněny členské obce SMS ČR?

Cena našich služeb pro členské obce Sdružení místních samospráv České republiky je o 20 % nižší než pro obce nečlenské. I těm ale dovedeme pomoci. A pokud jde o výši cen, u veřejných zakázek malého rozsahu začínáme na 14.000,- Kč a u zjednodušeného podlimitního řízení na 24.000,- Kč. Náš kompletní ceník najdete snadno na webových stránkách SMS-služeb.

To můžu potvrdit, při přípravě na rozhovor jsem ho tam sama úspěšně našla. Chtěla jsem se zeptat ještě na jednu věc. Liší se vlastně nějak to, co obce poptávají nyní oproti tomu, co potřebovaly v minulosti?

To je zajímavá otázka, ale za sebe musím říct, že žádné dramatické výkyvy nepozoruji. Samosprávy pořizují to, co potřebují. Na tom se nemění nic. Jen některé typy poptávek jsou frekventovanější. Co se týče zakázek na dodávky, opakovaně se například zabýváme administrací na nákup elektronických úředních desek, hasičského vozu či kompostérů, v případě služeb pak nejvíce zakázkami na svoz odpadu či vyhotovení projektové dokumentace. Nejčastější oblastí na poli veřejných zakázek ale zůstávají stavební práce, ať už se jedná o stavby, přístavby, místní komunikace či čističky odpadních vod. Cítíme tlak na čas a potřebu stihnout ještě co možná nejvíce aktivit do podzimních voleb, a tak jsme v průběhu letních měsíců připraveni podat pomocnou ruku i těm, kteří se jinak administrací zakázek zabývají sami. Stačí napsat na e-mailovou adresu michaela.jelinkova@sms-sluzby.cz nebo zavolat na telefonní číslo 770 600 556, abychom se domluvili.

Co byste na závěr vzkázala našim čtenářům?

Zbývá snad už jen popřát krásné léto, ať už ho budete trávit s veřejnými zakázkami, nebo se bez nich obejdete, a po všech stránkách úspěšný podzim.

Článek vyšel v červnovém čísle SMSKY, zpravodaje SMS ČR.  

Rozhovor připravily SMS-služby

 


{LANGSTRING ERROR: banner_title / general}
O školství
nejen pro školy
Na začátek stránky

Tyto webové stránky používají ke svému fungování soubory cookies.
Kliknutím na tlačítko "Povolit všechny cookies" nám umožníte použití cookies pro analytické a marketingové účely. Kliknutím na odkaz "Podrobné nastavení" máte možnost si cookies nastavit podle sebe a případně vybrat souhlas k těm typům cookies, které nejsou nezbytné pro fungování webu.

Podrobné nastavení